Reisitingimused

Hesve Travel OÜ reisitingimused

Hesve Travel OÜ tegutseb  reisikorraldajana

Aadress:          Hobujaama 4, Tallinn 10151

Registrikood:  16614371

MTR nr:          TRE001070

Hesve Travel reisid on tagatud  Salva Kindlustus AS tagatisega.

Vastavalt käesolevatele reisitingimustele on Hesve Travel poolt pakutavate reiside vastutav reisikorraldaja Hesve Travel OÜ.

1.Reisileping

1.1 Reisileping on leping, mis sõlmitakse Hesve Travel OÜ, edaspidi Reisikorraldaja, ja reisil osaleja, edaspidi Reisija, vahel.

1.2 Reisikorraldaja müüb vastavalt reisilepingule Reisijale reisiteenuseid, kes kohustub maksma nende eest kokkulepitud tasu.

1.3 Reisikorraldaja juhindub oma tegevuses pakettreiside müügitingimustest, Turismi- ja Võlaõigusseadusest ning muudest Eesti Vabariigi poolt kehtestatud seadusaktidest.

1.4 Reisikorraldaja vastutab selle eest, et reis vastab kirjeldusele ja kliendile antud lubadustele.


2. Reisi broneerimine, reisilepingu sõlmimine ja reisi eest tasumine

2.1 Reisikorraldaja ja Reisija vaheline kokkulepe jõustub hetkel, kui Reisija sooritab välja valitud sobiva reisi eest maksetähtajaks ettemaksu Reisikorraldaja poolt väljastatud arve alusel Hesve Travel OÜ kontole.

2.2 Reisi broneerimiseks peab Reisija www.hesvetravel.ee kodulehel esitama broneerimispäringu täites vajalikud lahtrid (eesnimi, perekonnanimi, e-posti aadress, telefon, reisidokumendi andmed).

2.3 Kui reisini on jäänud rohkem kui 31 päeva, siis tuleb broneeringu kinnituseks tasuda ettemakse 7 päeva jooksul pärast reisile registreerumist vastavalt reisipaketi kogumaksumusele järgnevalt:

2.3.1 Reisid maksumusega kuni 200 eurot, ettemakse 50 eurot;

2.3.2 Reisid maksumusega kuni 201-300 eurot, ettemakse 75 eurot;

2.3.3 Reisid maksumusega 301-500 eurot, ettemakse 100 eurot;

2.3.4 Reisid maksumusega 501-1000 eurot, ettemakse 200 eurot;

2.3.5 Reisid maksumusega 1001-2000 eurot, ettemakse 400 eurot;

2.3.6 Reisid maksumusega 2001-3000 eurot, ettemakse 600 euro;

2.3.7 Reisid maksumusega üle 3000 euro, ettemakse 800 eurot.

2.4 Reisi kogumaksumus peab olema tasutud 31 päeva enne reisi väljumist.

2.5  Kui reisini on jäänud vähem kui 31 päeva, siis tuleb tasuda kogu summa arvel märgitud tähtajaks. 

2.6 Üksikute reisiteenuste (majutus, lennupiletid, laevapiletied, reisikindlustus vms) puhul võivad kokkuleppe tingimused erineda punkti 2.3 tingimustest ja  kehtivad arvel märgitud maksetähtajad.

2.7 Reisikorraldaja võib vajadusel (näiteks erikruiiside, kaugreiside puhul) nõuda varasemat osamakse tasumist juhul, kui transporditeenuste pakkujate (laev, lennuk, buss) või majutusasutuste maksetähtajad erinevad tavapärastest tingimustest. 


3. Hind ja hinnamuutused

3.1 Reisipaketi hinna sisse kuuluvad reisiprogrammis märgitud teenused, mis on välja toodud infomaterjalides Hesve Travel kodulehel või teistes müügikanalites, kirjalikus pakkumises või arvel.

3.2 Reisikorraldaja poolt väljakuulutatud soodustused (näiteks müügikampaaniad, sooduspakkumised) kehtivad ainult uutele broneeringutele ja neil ei ole tagasiulatuvat jõudu.

3.3 Reisijal ei ole õigust nõuda hüvitist juhul, kui Reisija ei kasuta mõnda reisipaketi hinda kuuluvat teenust.

3.4 Reisikorraldajal on õigus pärast reisilepingu sõlmimist tõsta reisipaketi hinda, mis ei olene Reisikorraldajast ja nõuda Reisijalt hinnavahe tasumist, kui see on tingitud järgmistest asjaoludest:

3.4.1 Majutuse, transpordi, lennujaamamaksude, piletihindade hinnatõus;

3.4.2 Valuutakursside muutumine;

3.4.3 Eesti Vabariigi või sihtkohamaa reisi hinda mõjutavate maksude, teenustasude (nt. kütuse lisatasu vms) ja  lõivude hinnatõus;

3.4.4 Kui reisib seltskond ja reisilepingu lõpetab üks seltskonna liige ning paketi hind põhineb konkreetsel reisijate arvul (majutujate arv hotellitoas, laeva kajutis vms), siis Reisikorraldajal on õigus nõuda sellest muutusest tingitud lisakulu kompenseerimist;

3.4.5 Reisikorraldaja ei ole kohustatud üksinda Reisijale toakaaslast leidma, seega peab  üksinda Reisija arvestama ühese juurdemaksuga. Võimaluse ja soovi korral saame kaks üksinda Reisijat kokku majutada.

3.5 Reisi hinna kallinemisest teavitab Reisikorraldaja Reisijat järgnevalt:

3.5.1 Kaugreiside puhul vähemalt 60 päeva enne reisi algust;

3.5.2 Euroopa reiside puhul vähemal 30 päeva enne reisi algust;

3.5.3 Eesti reiside puhul 14 päeva enne reisi algust.


4. Reisi annulleerimine

4.1 Kui Reisija jätab reisi ettemakse või mistahes osamakse kokkulepitud tähtajaks Reisikorraldajale tasumata, loetakse reisi tellimus Reisija poolt tagasivõetuks ja Reisikorraldajal on õigus lepingust taganeda. Tasutud ettemaks jääb Reisikorraldajale.

4.2 Reisijal on õigus pakettreisi lepingust igal ajal taganeda, esitades kirjaliku sooviavalduse.

4.3 Kui reisi annulleerimise hetkeks ei ületa reisi ettevalmistusteks tehtud kulutused sissemakse summat, siis annulleerida saab vastavalt:

4.3.1 Eesti reisid:

4.3.1.1 Annulleerides 31 ja rohkem päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks sissemakse;
4.3.1.2 Annulleerides 30-21 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 50% reisi maksumusest;
4.3.1.3 Annulleerides 20-14 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 75% reisi maksumusest;
4.3.1.4 Annulleerides vähem kui 14 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 100% reisi maksumusest.

4.3.2 Euroopa reisid:

4.3.2.1 Annulleerides 45 ja rohkem päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks sissemakse;
4.3.2.2 Annulleerides 44-31 ja rohkem päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 50% reisi maksumusest;
4.3.2.3 Annulleerides 30-21 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 75% reisi maksumusest;
4.3.2.4 Annulleerides 20 ja vähem päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 100 % reisi maksumusest.

4.3.3 Kaugreisid väljaspool Euroopat:

4.3.3.1 Annulleerides 90-60 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks sissemakse;
4.3.3.2 Annulleerides 59-50 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 50% reisi maksumusest;
4.3.3.3 Annulleerides 49-45 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 75% reisi maksumusest;
4.3.3.4 Annulleerides vähem kui 45 päeva enna reisi väljumist, jääb hüvitiseks 100% reisi maksumusest.

4.4 Kui reisi annulleerimise hetkel on reisi ettevalmistusteks tehtud kulutused (majutusteenuse, lennupileti vms tühistamistasu, koostööpartneritele sooritatud tagastamatud ettemaksed, viisalõiv) suuremad kui sissemakse summa, siis tuleb Reisijal vahe kompenseerida.

4.5 Kui Reisijale ei väljastata viisat või ei võimaldata tellitud reisi sihtpunkti asukohamaa ja/või sihtpunkti jõudmiseks läbitavate riikide viisat või teisi vajalikke lubasid, käsitletakse seda reisi tühistamist ilma olulise takistuseta ning kohaldamisele kuuluvad käesolevate reisitingimuste punkti 4.3 sätted. Kui reisijat ei lasta üle piiri, kohustub reisija tasuma kõikide kulude eest, mis on seotud koju tagasi pöördumisega.

4.6 Kui Reisija ei ilmu õigeks ajaks reisi väljumiskohta või ei saa reisile minna, kuna puuduvad vajalikud kehtivad dokumendid, siis reisi eest makstu kompenseerimisele ei kuulu.

4.7 Kui reisipaketi hind on tõusnud vähemalt 50%  ja Reisikorraldajale on edastatud kirjalik tellimuse annulleerimise soov hiljemalt 48 tundi pärast Reisikorraldajalt hinnatõusu kirjaliku teate välja saatmist, siis tagastatakse Reisijale kogu Reisibüroole tasutud summa.

4.8 Reisitellimuse mistahes muutmise ja/või erisoovide korral kohustub Reisija hüvitama Reisikorraldajale kõik muutmisega seonudvad kulud.


5. Reisija kohustused ja vastutus

5.1 Reisija on kohustatud:

5.1.1 Tutvuma Reisikorraldaja infomaterjalide ja reisitingimustega;

5.1.2 Esitama enda ja reisikaaslaste tõesed ja korrektsed andmed reisile registreerudes;

5.1.3 Kontrollima Reisikorraldaja poolt väljastatud dokumentide vastavust  oma tellimusele ja tuvastatud ebatäpsuste korral (nimi, sünniaeg vms) koheselt Reisikorraldajat nendest teavitama; 

5.1.4 Tasuma reisiteenuste eest vastavalt reisilepingule;

5.1.5 Reisi ajal ilmuma õigel ajal kokkulepitud kohtadesse. Vastasel korral on Reisikorraldajal õigus jätkata reisi ilma antud Reisijata;

5.1.6 Vastutama oma reisidokumentide (ID-kaart, pass, viisa, vaktsineerimistõend vms) korrasoleku ja nõuetele vastavuse eest selleks, et külastatavatesse sihtkoha riikidesse siseneda ja seal viibida. Kui reis jääb ära kehtivuse kaotanud, mõnel muul põhjusel sobimatute reisidokumentide tõttu või kui Reisijat ei lubata sihtkoha riiki siseneda või sealt lahkuda,  siis reisi maksumust ei tagastata. Kõikide tagasisõidu lisakulude eest kohustub maksma Reisija, ega oma õigust tagasi nõuda kasutamata jäänud reisiteenuste maksumust;

5.1.7 Reisi ajal järgima reisikorraldaja, tema esindaja või sihtkohariigis vastuvõtva esindaja juhendeid ja reegleid, väljumisaegu, majutusasutuste ja transpordivahendite sisekorraeeskirju ning kohalike ametivõimude ettekirjutisi;

5.1.8 Vastutama kahju eest, mida tema tahtlik või hoolimatu tegevus/tegevusetus põhjustab Reisikorraldaja, kaasreisijate või kolmandate isikute heaolule,tervisele,varale ja mis ohustab plaanipärast reisi edasist kulgemist. Alaealise Reisija eest vastutab lapsevanem või täiskasvanud eestkostja;

5.1.9 Reisi ajal Reisija terviseprobleemide (haigestumine, õnnetus, kuriteo ohvriks langemine vms) ilmnemisel abistab Reisikorraldaja teda nii ravi organiseerimisel kui ka (vajadusel) ennetähtaegse tagasisõidu korraldamisel. Reisija kohustub täies ulatuses hüvitama Reisikorraldaja poolt tehtud kulutused;

5.1.10 Kui Reisija olukord on sedavõrd halb, et reisi jätkata ei ole võimalik  ja mis mõjutab edasise reisi plaanipärast laabumist, on Reisikorraldajal õigus pakettreisileping tühistada ja reisitasu tagastamisele ei kuulu;

5.1.11 Sihtkohariigi poolt kehtestatud uutest nõuestest tingitud lisakulutuste tekkimine ei anna Reisijale õigust pakettreisi lepingust taganemiseks ja reisi eest tehtud kulutuste kompensatsiooniks. Uutest nõuetest tekkinud lisakulutuste eest kohustub tasuma Reisija;

5.1.12 Sõlmima vabatahtliku reisikindlustuse lepingu, mis sisaldab nii meditsiiniabi- kui reisitõrke katet. Vajadusel ka lisakatte (ohtlik harrastus, ürituse ärajäämine vms) vormistamist. Hilisemate ebameeldivuste (haigestumise, reisi katkemise või ärajäämisene) vältimiseks soovitame reisikindlustuse vormistada kohe pärast Reisija ja Reisikorraldaja vahelise reisilepingu jõustumist. Reisikindlustuse kohta leiad rohkmen infot siit:  https://hesve.ee/et/reisikindlustus;

5.1.13 Kontrollima reisi väljumise aega 24 tundi enne reisi algust, kas Reisikorraldaja kodulehelt või kontakteerudes Reisikorraldajaga telefoni või e-posti teel.


6. Reisikorraldaja kohustused ja vastutus

6.1 Reisikorraldaja vastutab selle eest, et Reisija poolt tellitud pakettreis vastab reisikirjeldusele, v.a. Reisikorraldajast mittesõltuvad asjaolud (punkt 6.2).

6.2 Reisikorraldaja ei vastuta:

6.2.1 Kui ilm sihtkohariigis erineb aastate keskmistest näitajatest;

6.2.2 Kahjude eest, mis on tekkinud vääramatu jõu tagajärjel (loodusõnnetused, poliitilised vahejuhtumid, streigid vms);

6.2.3 Reisikorraldaja koostööparneri (sihtkohamaa reisibüroo, hotell, transpordi pakkuja, reisijuht) töövõimetus või pankrotistumine;

6.2.4 Muudatused lennugraafikus või tõrked sihtkohamaa transfeeri osutamisel;

6.2.5 Pagasi kahjustumise ja kadumise eest;

6.2.6 Kahjude eest, mis on tekkinud Reisija enda tegevusest või tegevusetusest;

6.2.7 Reisijaga seotud kahjude eest, mis on seotud haigestumise, õnnetuse, kuriteo ohvriks langemise vms. tulemusena;

6.2.8 Vahendaja poolt Reisijale edastatud puuduliku või ebatäpse informatsiooni eest, mis ei ühti Reisikorraldaja kodulehel või pakkumises kajastuvaga, ei ole siduv ja selle eest vastutab Vahendaja.

6.3 Reisikorraldaja kohustub:

6.3.1 Reisijat igakülgselt  reisi ajal abistamal, ka ootamatute (haigestumine, õnnetus, kuritegu vms) olukordade ilmnemisel,  mille tulemusena Reisija elu, tervis või vara satuvad hädaohtu. Reisikorraldaja abistab Reisijat vajaliku ravi ja/või kodumaale tagasisõidu organiseerimisel ning sihtkohamaa ametivõimudega suhtlemisel. Reisija on kohustatud hüvitama Reisikorraldajale kõik käesolevas punktis sätestatud kohustuse täitmisega seotud kulutused.


7. Reisikorraldaja õigused

7.1 Reisikorraldajal on õigus:

7.1.1 Teha enne reisi või reisi ajal programmis muudatusi (hotelli, sõiduvahendi, ajakava, marsruut ja teised vajalikud muudatused), mida ei ole võimalik  Reisikorraldajast sõltumatutel põhjustel reisikirjelduses esitatud kujul teostada tingimusel, et reisi kvaliteet ja iseloom sellest oluliselt ei muutu. Muutustest tuleb Reisijat koheselt teavitada;

7.1.2 Reis ära jätta tingimusel:

7.1.2.1 Reisile ei ole registreerunud eeldatav arv huvilisi selleks, et   reisi saaks teostada reisikirjelduses esitatud kujul. Reisikorraldaja on kohustatud reisi ärajäämisest Reisijat koheselt teavitama ja pakkuma asendusreisi. Kui Reisija asendusreisi ei soovi, on Reisikorraldaja kohustatud tagastama kogu reisi eest laekunud summa;

7.1.2.2 Lennu- või laevakompanii jätab ära esialgu planeeritud sõidud ja neid ei ole võimalik asendada, sest alternatiivlahendus ei ole sobilik maksumuse, distantsi ja/või lisandunud ajakulu pärast;

7.1.2.3 Kui reisi läbiviimine on Reisikorraldajast sõltumatutel põhjustel oluliselt raskendatud või seatakse ohtu reisijate julgeolek (sõda, rahutused, loodusõnnetused, streik vms) ja Reisikorraldaja on sellest tingituna sunnitud temast sõltumatutel põhjustel reisi ära jätma, saab Reisija nõuda tagasi ainult summa, mis jääb üle selleks hetkeks Reisikorraldaja poolt reisi ettevalmistusteks tehtud kulutustest ( broneerimistasud, viisalõiv, lennupiletid vms);  

7.1.2.4 Ilmastikutingimused ei võimalda reisi teostamist (sõit kaatri, laeva või väikelennukiga);

7.1.2.5 Peatada koheselt reisiteenuste osutamine selle eest hüvitist maksmata, kui Reisija rikub punktis 5.1.8 tingimusi;

7.1.2.6 Leping lõpetada, kui Reisija jätab reisi ettemakse või mistahes osamakse kokkulepitud tähtajaks Reisikorraldajale tasumata. Sellisel juhul loetakse reisi tellimus Reisija poolt tagasivõetuks.


8.Kahjude hüvitamine

8.1 Reisikorraldaja hüvitab Reisija tervisele ja varale tekitatud kahju juhul, kui see on põhjustatud Reisikorraldaja või tema esindaja süül.

8.2 Kui puudus kõrvaldatakse ja tekkinud otsene kahju hüvitatakse sihtpunktis, ei ole Reisijal õigust nõuda teistkordset hüvitamist Eesti Vabariigis.

8.3 Reisikorraldaja ei maksa hüvitist kahjude eest:

8.3.1 Mis on tingitud Reisikorraldajast sõltumatutel asjaoludel (force Majeure);

8.3.2 Reisija tegevuse/tegevusetuse või hooletuse tõttu tekitatud kahjude eest;

8.3.3 Haigestumise, õnnetusjuhtumi või surmaga seonduv;

8.3.4 Kuriteo ohvriks sattumise eest;

8.3.5 Reisija mitteilmumine reisile või õigeaegselt väljasõitudele.


9. Puudused reisikorralduses

9.1  Puuduseks reisikorralduses loetakse seda, kui reis ei vasta kas teenuste või korraldusliku poole pealt reisikirjeldusele ja/või eelnevalt kokkulepitule.

9.2 Puuduseks reisikorralduses ei saa pidada järgmisi asjaolusid:

9.2.1 Reisiprogrammi muutumist, mis on tingitud Reisikorraldajast mitteolenevatel põhjustel mõistlikkuse piires;

9.2.2 Reisi kui terviku seisukohalt vaadatuna vähetähtsaid muudatusi, mida sihtkoha ja marsruudi puhul võidi eeldada (lennu või sõidu ajakava muutumist, tehnilised takistused, ilmastiku olud, liiklusummikud , streik vms);

9.2.3  Majutusasutuse muutumist vahetult enne väljasõitu või reisi ajal asendataks selle vähemalt samaväärsega;

9.2.4  Reisijat ei lubata lennule või sihtkoha riiki siseneda oma süü tõttu (kaotatud lennupilet, kehtivate reisidokumentide puudumine, riiki sisenemise keeld, tugev narko- või alkoholijoove vms).


10.Puudustest teatamine ja nende kõrvaldamine

10.1 Reisija on kohustatud koheselt teavitama Reisikorraldaja esindajat sihtkohas  ilmenenud puudustest reisikorralduse osas.

10.2 Võimaluse korral on reisikorraldaja kohustatud viga parandama juhul, kui see ei põhjusta ebaadekvaatseid kulutusi ega osutu võimatuks.

10.3 Kui puudus kõrvaldatakse ja tekkinud otsene kahju hüvitatakse sihtpunktis, ei ole Reisijal õigust nõuda teistkordset hüvitamist Eesti Vabariigis.

10.4 Kui puudusele lahenduse leidmine sihtkohas osutub võimatuks, võib Reisija 7 päeva jooksul pärast reisi lõppkuupäeva esitada kirjaliku pretensiooni Reisikorraldajale koos lisakulutusi tõendavate dokumentidega.


11. Privaatsuspoliitika ja isikuandmete töötlemine

11.1 Reisikorraldaja kogub ja töötleb Reisijate andmeid reiside tarbeks, tegutsedes vastavalt Eesti Vabariigi ja Euroopa Liidu seadusandlusele. Privaatsuspoliitika tingimustega saab tutvuda siin: https://hesve.ee/et/legal/policy/1


12. Pakettreiside müügitingimuste kehtivus ja erimeelsuste lahendamine

12.1 Eeltoodud reisitingimused muutuvad mõlemale poolele, nii Reisikorraldajale kui Reisijale,  kohustuslikuks pärast reisilepingu sõlmimist (punkt 2.1).

12.2  Reisitingimuste tõlgendamisest tulenevad erimeelsused püütakse lahendada Reisikorraldaja ja Reisija vaheliste läbirääkimiste teel. Kui siiski mõlemat osapoolt rahuldavale kokkuleppele ei jõuta, siis on Reisijal õigus pöörduda Tarbijakaiste  ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole või esitada hagi oma õiguste kaitseks kohtule Eesti Vabariigi seadusandlusega ettenähtud korras.